piątek, 5 lipca 2013

Beza

Przepis z mojego drugiego bloga ;) tak na dobry poczatek ;)
"Oh, od kiedy zobaczyłam przepis. chodziła za mną w dzień i w nocy ;) Cudowna, delikatna, krucha, rozpływająca się w ustach....
Mogę tak godzinami :)
ale wreszcie się wzięłam ;) Oto  ona, cudowna i rozkoszna, beza kawowa!
Składniki:


składniki
4 łyżki kawy instant (niewtajemniczonym wyjaśniam- rozpuszczalna)
4 białka jajek
2 łyżki skrobi (mąki) ziemniaczanej
1 nie cała łyzka octu winnego białego
szczypta soli
oraz 
250g cukru pudru


Jako ze mi kawa nigdy nie podchodzi użyłam około 500g i przyznam że było słodko, zabiło tylko trochę smak kawy.

Cukier puder mieszamy w miseczce z kawa i odstawiamy na bok.
W drugiej misce ubijamy białka z sola na sztywna pianę. Dodajemy po łyżce naszej mieszanki kawowej i dokładnie ubijamy w tym czasie. na koniec dodajemy mąkę i ocet i znów miksujemy.
Na blaszce do pieczenia z wyposażenia piekarnika rozkładamy papier i wykładamy masę na planie koła o średnicy około 23 cm.
 Ale nie trzeba specjalnie się tego trzymać.
Piekarnik rozgrzewamy do 180*C. Po włożeniu bezy natychmiast zmniejszamy na 150 i pieczemy trochę ponad 30 min (zależy kto jaki ma piekarnik, można trzymać dłużej, ale należy uważać, aby nie spalić spodu).Po wyłączeniu piekarnika nie otwieramy go, ale zostawiamy beze do odparowania ;)





















Smacznego ;)"

2 komentarze:

  1. Witam, postanowiłam Cię nominować do Liebster Blog Award :)
    polishfoodie.blogspot.co.uk/2013/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  2. hymm no cóż, dziękuję? choć nie bardzo ogarniam ale ok ;)

    OdpowiedzUsuń